=:: RizEyna's Family ::=

........Coretan Untuk Ellya | Wafi & Qasyah........

Pulau Langkawi | Muzium & Makam Mahsuri | Part 3

By 5:23 PM

Sekarang kami dalam perjalanan ke Makam Mahsuri..memang tempat yg harus dilawati..
Cantik kan bendang dan sawah mengiringi perjalanan kami ke Makam Mahsuri..hijaunya sejuk mata memandang..
Mashamnya Ammar Qasyah..
Abang Afi helo2 sapa tuh!!
Posing sakan yer Kak Ellya..
Dah sampai pintu masuk ke Muzium & Makam Mahsuri
Ambik gambar dulu walau panas terik mentari..
Papanya sedang menyusun atur anak2nya..hihi..
Sesi membeli tiket masuk..sib baik kanak2 below 5 thn x kena..save bajet..
Tiket dewasa RM5.00. Kanak2 RM1.00
Check in dulu..
Pening kan bila kanak2 kecil buat hal beliau sendiri..
Dalamnya ada gak bazar jual survenier dan baju2an..

Alat muzik Gamelan yang dipamer

Tukang ketuk macam boring jer..hihi..
Antara model2 manusia mengisahkan tentang mahsuri
Cuaca panas yg amat..kami explore tempat ini sampai puas hati..
Qasyah lagi!!
Gambar Mahsuri di dinding rumah beliau
Kawasan larangan..mungkin sbb papan gelegar dh mula reput..x selamat nk dipijak..
Baby Qasyah & Tok meknya..
Mama kena paksa posing dek papa..tak larat dah haus tekak..antara koleksi2 yg dipamerkan bawah rumah mahsuri..macam2 ada..
Papa snap pic mama di jendela teratak mahsuri..tradisenel kan rumah kampung ini..
Mama, Kak Ellya & Abg Afi di Pintu Dapur Teratak Mahsuri..
Kami ber'5'..susah nk bergambar mcm nih..
Inilah ruang legar teratak mahsuri..
Cantik Mahsuri nih..
Laluan ke makam Mahsuri
Inilah dia Makam Mahsuri
Anak2 yg kepanasan mintak ice cream..
Apelah crita Kak ellya & Shafiyyah..
Satu2 nya buaian dalam Teratak Mahsuri
Abang Afi lari larian
Sesi bergambar tak habis2 lagi
Family Kak Nah 5 Beranak..Yang sulung tak ikut blajar kat UPSI
Teratak Mahsuri
Bergambar di tangga teratak Mahsuri
Dapur Mahsuri
Aiman Superman
Baby Qasyah ada2 sajaa
Generasi ke 7 Mahsuri..
Pehh..mama yang tembam..
Anak2 lari larian..
Sini pom ada booth bergambar kenangan rm 10 je siap 5 minit katanya..sbb ramai sgt duk Q..tak jadi lahh kami nk brgambar..
Mama snap papa & anak2 dari teratak  Mahsuri..
Tempat bersantai ke veranda ke ntah..yg pasti dibuat dari kayu lantainya.. harus mama seram nk pijak takut tergolek donggg!!
Mama ngn anak2 kat pintu masuk utama teratak Mahsuri..
Kami di Telaga Mahsuri..sejuk jer airnya..
Tak lepaskan peluang basuh2 muka + panjatkan doa pada Yang Maha Esa..
Ramai jugak manusia..tempat sejarah
Qasyah memang tak akan suka dipeluk di rantai kakinya..tapi kalu dh lepas penat mama papa kejar..
3 Beradik kesayang mama & papa..
Ada jugak servis lukis potret siap 10 minit..bayaran nye tak pasti sbb kami intai dr jauh jer..
Macam biasa ada bazar2 jual survenier..

You Might Also Like

0 love this entry