=:: RizEyna's Family ::=

........Coretan Untuk Ellya | Wafi & Qasyah........

Pulau Langkawi | Beras Terbakar | Part 2

By 11:55 AM

Cerita pasal Langkawi lagi..kami sempatlah melawat tempat2 menarik kat lengkawi nih..Antaranya Beras Terbakar..Hari kedua kami di Langkawi pagi2  lagih keluar jer dari Apartment, kami terus menghala ke sini..sapa2 yg nak mai Langkawi tak yah la risau sebab nk g satu2 tempat amatlah mudah nak tak jauh..lagi2 jalanrayanya amatlah lengang dan memang senang nye hati kami..hihihi..Opss nih dh entry utk hari kedua..lupalah nk up kan entry malam hari pertama kami di Langkawi..kemain suketi bershopping sakan tak igt dunia..hihi..akan ku cari2 pic menarik..kalu dh lupa dunia shopping tuh mana ada masa nk snap pic kan kan kan!!!..
Cantik kawasan nye..terjaga..sejuk mata memandang..
Di sini jugak ada skit dimaklumkan sejarahnya tapi tak sempat nya nak baca sbb mengejar masa kejap lagih nk g makam mahsuri plak..
Inilah dikatakan tempat beras terbakar..Tak nampak pulak beras yg terbakar tuh..ada lgi ker..
Antara booth yg dibuka kpd sesiapa yg minat nk ambik gambar nk diframekan terus..5 minit dah boleh siap..
Cantik rumah kayu ini..mamang unik..
Kelihatan Ayah Chik tgh dukung qasyah..
Tak lupa singgah kat kedai2 cenderahati dan pakaian..byk betol
Singgah nk cari kain batik murah2.. terserempak ngn kedai dan tokei nya yang baik hati..yang pasti anti barang tiruan..tgk2 la tag2 dalam kedai dia menarik dan tertarik..
Taukeh kedai tak kedekut bg sikit ilmu pada mama cemana nak kenalpasti batik tiruan...rupa2 nya sini pun ada batik tiruan siam..kena hati2 dan pandai pilih..thanks yer pakcik..lenkali datang kedai pakcik jer..
Yang ni batik Tiga Serangkai original..mesti ada tanda original yer..jgn tersalah beli..
Siryes berdikusi carik kedai makan..inilah dia 2 bijik wira kami sewa di Langkawi..kat sini memang kami dah berpecah ngn geng2 lainnya..senang skit nk jalan2..kadar sewa sebuah kereta sbb kena musim cuti sek jadi rm70 sehari X 3 hari..

Sian hero mama dah lapor..jom g makan,,
Kedai layan diri..
Hihi..kalu ikut macam x percaya makan minum dewasa 8 org kanak2 dalam 5 orang mkn byk gila..rm 44 sahaja..kalu kat tganu sori lah nk dapat hage tuh..Memang murah tapi kalu makan masakan panas belah malam hari hage standard sbb restoren nya memang pure dari Thailand..

You Might Also Like

0 love this entry